Numer 7/2014
Temat numeru: Kłamstwo, etyka troski, śmierć
Artykuły
O KŁAMSTWIE EDUKACYJNYM
Antonina Sebesta
KŁAMSTWO I DOBRO
Janusz Majcherek
ETYCZNE WYMIARY KŁAMSTWA
Monika Bakalarz
PRAWDA A LITERATURA – W UJĘCIU INGARDENA
Jan Piasecki
RADYKALNA RELACYJNOŚĆ. EPISTEMOLOGIA ETYKI TROSKI
Jeannette Pols
CZY DECYDUJEMY O SWOJEJ ŚMIERCI?
Małgorzata Jantos
Recenzje
SPOTKANIE JAKO KATEGORIA PEDAGOGICZNA I WYDARZENIE WYCHOWUJĄCE
Janusz Maj
ZASTOSOWAĆ FOUCAULTA: DROGI KRYTYKI I APOLOGII EDUKACJI
Rafał Włodarczyk
Scenariusze zajęć
10/07/1941 ORAZ 11/07/1995
Joanna Chrzanowska
10/07/1941 ORAZ 11/07/1995 ANEKS
Joanna Chrzanowska
CZY ŚMIERĆ MOŻE BYĆ „DOBRA”?
Joanna Chrzanowska
KŁAMSTWO – PRÓBA DEFINICJI
Marta Szabat
Number 7/2014
Issue Topic: The lie, ethics of care, death
List of abstracts
On the educational lie by Antonina Sebesta
The lie and the good by Janusz Majcherek
Ethical dimensions of the lie by Monika Bakalarz
The lie is a complex phenomenon, ambiguous and dependent upon many factors, such as motivation, social sensitivity and situational context. Despite the fact that it stands in opposition to truth and truthfulness, it remains, however, related to both values.
Ingarden on truth and literature by Jan Piasecki
Radical relationality. Epistemology in care and care ethics for research by Jeannette Pols
Do we decide our death? by Małgorzata Jantos